ראשון לציון מקימה את מתחם המדיה של ישראל

הדמיה של מתחם המדיה
אנשי תקשורת ופרסום? ראשון לציון קוראת לכם

אם תסתובבו במערב העיר ראשון לציון בעוד חמש שנים, תוכלו לראות בניינים חדישים, רחובות מלאים בעיתונאים שיעבדו בכלי התקשורת המובילים בישראל, חממה לסטרטאפים בתחום הניו מדיה, משרדי פרסום ודיגיטל, משרדי יחסי ציבור, אולפני הקלטות ורדיו, מתחם בלוגרים חדשני, משרדי הפקה, וכמובן - בארים, מסעדות ומתחמי הופעות. ואם זה נשמע לכם לא מציאותי, כנראה שלא נחשפתם עדיין לתוכנית הסודית של ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: להפוך את ראשון לציון לעיר המדיה של ישראל.

לפי תוכניתו של צור, המתחם שממוקם מול תחנת הרכבת משה דיין יהפוך לאזור יעודי עבור כלי התקשורת ומשרדי המדיה.
עם מעבר מערכת העיתון ידיעות אחרונות, ומערכות ynet, כלכליסט, וסטי, לאשה, פנאי פלוס, XNET, ראש1 ומנטה למתחם המדיה החדש, צפויים לעבוד במתחם 2,000 איש חדשים, שיצטרפו למאות עובדי גלובס, סינמה סיטי ויס מקס. גם מתחם מפעל כרמית אמור לעבור שדרוג משמעותי, ולהכיל משרדים חדישים, פארק, מסעדות ובתי קפה. בתוכנית של ראש העיר, ישולב גם החוג לתקשורת במכללה למנהל. השאיפה של ראש העירייה היא להעביר למתחם מגוון של כלי תקשורת בישראל, וכן משרדי פרסום ויחסי ציבור, סוכנויות שחקנים, אולפני רדיו ומשרדי הפקה.

ראש העירייה, דב צור: "עם המעבר של קבוצת ידיעות אחרונות לעיר, יחד עם הנוכחות הותיקה של גלובס, הקרבה של המסלול האקדמי המכללה למינהל והחוג המצוין שלו לתקשורת, ומוסדות כמו סינמה סיטי ויס פלאנט, גילינו שיש לנו מוצר די מבושל ביד שמרכז גופי מדיה משמעותיים. החלטנו למנף את זה ולהפוך את האזור לפארק מדיה. התפקיד שלנו הוא לתת את המעטפת ליצירת המתחם באמצעות השקעה עירונית במרחב הציבורי, ומשיכת גופי מדיה נוספים לאזור".

המתחם, שנמצא במערב ראשון לציון, הפך להיות צומת תחבורה מרכזי בהיותו יושב על ציר נתיבי איילון, כביש 431, ובנסיעה של עשר דקות ברכבת מתל אביב. בימים אלה, עובדים בעירייה על השלמת התוכנית ומיפוי הנכסים הפוטנציאליים באזור, לצד מיתוג ומציאת שם למתחם.

בחודש הבא צפויה העירייה לערוך כנס מסעדנים במטרה להכיר להם את האזור ולעודד אותם להקים במקום מסעדות ובארים.

צור הוסיף ואמר כי ראשון לציון, כעיר השפה העברית, תהיה בירת מקצועות התקשורת והמדיה, המעודדים יצירתיות, חשיבה, שליטה בשפה ומיומנויות תקשורת. "העיר תעודד את תרבות המדיה – באמצעות סיורים לבתי ספר, קורסים מקצועיים, טקסים, פרסים ואירועי תרבות. בעידן המודרני, אנשי תעשיית התקשורת, הפרסום והמדיה עובדים בכמה עבודות במקביל ומתחם שיוביל וירכז את הפעילות עשוי להיות עבורם אבן שואבת".

 
צילום: עידן גרוס

ההדמיות באדיבות יסקי, מור, סיון אדריכלים וחברת "לגובה", בעלת מתחם כרמית

כתבה: טליה סומך פינגולד, דוברת העירייה

22 בפברואר 2015