עיריית ראשלצ בפיילוט עם חב' לשילוב אנשים עם מוגבלויות

עיריית ראשון לציון בפיילוט עם חברת "Call יכול" לשילוב אנשים עם מוגבלויות
עיריית ראשון לציון ממשיכה בקידום מהלך מעבר לרישום הארנונה במייל ולשם כך הוחלט על התקשרות עם החברה שמתמחה בהקמת מוקדים טלפונים בשיטת מיקור חוץ ומעסיקה אוכלוסיות שונות המתקשות במציאת עבודה
חודש לשיווין זכויות של אנשים עם מוגבלות הסתיים לאחרונה ובעיריית ראשון לציון ממשיכים בשילוב אנשים עם מוגבלויות בשוק העבודה במשך כל השנה. העירייה יזמה פרויקט שמעניק הזדמנות להעסקת אנשים עם מוגבלויות והחלה בפיילוט משותף עם חברת "Call יכול" לקידום המעבר לקבלת הארנונה במייל.

חברת "Call יכול" יושבת בראשון לציון והיא ראשונה מסוגה בעולם שבאה לתת מענה לאוכלוסיות שונות  המתקשות במציאת עבודה, הן בשל מוגבלות פיזית והן בשל גיל  וכן  אימהות לילדים קטנים שיכולות לעבוד עבודה חלקית. התמחות החברה בהקמת מוקדים טלפונים בשיטת מיקור חוץ Outsourcing. החברה הוקמה בפברואר 2008 על-ידי ד"ר גיל וינש ואפרת שגב וינש אשר בחזונם כיוונו לבצע מהפכה בתחום תעסוקת אנשים עם מוגבלויות בישראל. נכון לתחילת שנת 2016, החברה מונה מעל 200 עובדים עם מוגבלויות פיזיות, נפשיות וחושיות והיא המעסיק הגדול ביותר של אנשים עם מוגבלויות בשוק החופשי .

מחזיק תיק שילוב חברתי, ממלא מקום וסגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, אמר: "זה המקום שלנו, כרשות עירונית, להוביל, לקדם ולעודד אוכלוסיות שונות לקחת חלק בשוק העבודה, להיות עצמאיים כלכלית ולהפגין את היכולות שלהם, זו בדיוק המשמעות של Call אחד יכול".

ראש מנהל שילוב חברתי בעירייה, נעמי אחימור, הוסיפה: "לאחרונה פעלתי להידוק שיתופי הפעולה ביננו  לבין חברת  Call יכול לטובת אוכלוסיות המתקשות להשתלב בשוק העבודה החופשי, אם משום מגבלה בריאותית או רפואית, ואם משום קשיים אובייקטיבים של שעות העבודה. כל יכול מאפשרים מתן גמישות בהקיף שעות עבודה ליום ובשעת התחלת עבודה, גמישות שתאפשר עבודה חלקית בעיקר במצב של אימהות לילדים קטנים."

מ" Call יכול" נמסר "אנחנו רוצים להבטיח שכל תושב ראשל"צ שמתמודד עם מוגבלות ומחפש עבודה יכיר אותנו. 'כל יכול' מספקת תעסוקה שווה ושיקומית לקשת מגוונת של מוגבלויות. בנוסף, אנחנו מגייסים גם אוכלוסיות אחרות המתקשות למצוא עבודה כגון: אנשים בגילאי ה 50-60 , אנשים המוכרים למסגרות הרווחה בשל מצוקות עוני ועוד. העירייה עושה כל שבידה כדי להדק את הקשר עם התושב, לחזק את האמון ולשתף את התושב בתהליכים עירוניים "התושבים בראשון לציון מגלים מעורבות ואחריות מעוררי הערכה. אנחנו נמשיך לשפר ולייעל כדי שהאמון הזה יהיה מוצדק".

לאחרונה יצאה העירייה בקמפיין לעידוד קבלת הארנונה במייל. עיריית ראשון לציון מנפיקה מידי חודשיים כ-78 אלף חשבונות ארנונה לכל בתי האב בעיר, ועוד כ-9,000  חשבונות לכל בתי העסק בעיר. מדובר בכמויות אדירות של נייר, שיכולות להיחסך באמצעות הפעולה הפשוטה של רישום לקבלת ארנונה בדואר האלקטרוני.  למרות שהשירות קיים כבר למעלה משנה, רק כ-1,000 תושבים ובעלי עסקים היו רשומים. בעירייה מקווים שהתהליך יצבור תאוצה ותושבים רבים יצטרפו לשירות וכך יביאו לחסכון ושמירה על הסביבה.

 

צילום: עידן גרוס

 יניב אוחנה, סגן דוברת עיריית ראשון לציון

2 בינואר 2017