עיריית ראשון לציון בצמרת הערים

עיריית ראשון לציון בצמרת הערים

סקר למ"ס שבחן שירותי עירייה בשמונה הערים הגדולות:עיריית ראשון לציון בצמרת הערים ברוב הפרמטרים.
הסקר מיצב את ראשון לציון במקומות הראשונים בהמתנה לשירות, קבלת מידע, שעות פעילות, מיקום העירייה ועוד.  ראש העירייה, דב צור, התייחס לנתונים ואמר: ״המקום השני מעיד שאנחנו בדרך הנכונה אבל גם מדרבן אותנו להמשיך להשתפר כדי להגיע למקום הראשון".
על דבר אחד כמעט כל המרואיינים מסכימים (92.5%)- מיקום העירייה הוא האידיאלי ביותר לתושבי העיר, כך עולה מסקר שביעות רצון מהשירות העירוני שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומציב את ראשון לציון במקום השני מבין שמונה הערים הגדולות ברוב הפרמטרים שנבדקו. כך למשל 68.2% מהמרואיינים ענו שקיבלו שירות מפקיד. 75% מהנשאלים הביעו שביעות רצון מהשירות בעירייה, 80.7% דיווחו שקיבלו מידע ברור ומדויק בתהליך השירות, 66.8% סיפרו שההמתנה בתור לא הפריעה להם ו-77.1% הביעו שביעות רצון מיחס עובדי העירייה. כאמור, בכל הנתונים הללו עיריית ראשון לציון דורגה במקום השני, אחרי תל אביב. בארבעה פרמטרים נוספים בסקר, דורגה עיריית ראשון לציון במקום השלישי מבין שמונה הערים הגדולות: שביעות רצון משעות הפעילות (67.5%), שירות שיוויוני (57.4%) ותפקוד העירייה(70.6%).
סקר שירות עירוני מתייחס לשנת 2015, כאשר הפעם האחרונה שהסקר נערך היה בשנת 2007. בהשוואה בין השנים עולה כי עיריית ראשון לציון השתפרה בכל הפרמטרים כשהבולטים בינהם: עלייה של יותר משמונה אחוזים בשביעות רצון מהשירות, עלייה של שבעה אחוז מיחס עובדי העירייה וכעשרה אחוז בהנעמת השירות. בעניין זה יש לציין את ההשקעה והשדרוג המקיף שעשתה העירייה בחדרי ההמתנה וקבלת קהל.
בסקר השתתפו 7500 מרואיינים בני 20 ומעלה, בראיונות פנים מול פנים, משמונה ערים הגדולות המונות 200 אלף תושבים ומעלה.
ראש העירייה, דב צור, התייחס לנתונים ואמר: ״המקום השני הוא מקום מעודד, כי מצד אחד הוא מעיד שאנחנו בדרך הנכונה ומצד שני הוא מדרבן אותנו להמשיך להשתפר כדי להגיע למקום הראשון. בשלוש השנים האחרונות אנחנו מובילים שינויים מהותיים בכל הקשור לשירות לתושב על מנת להקל ולייעל את המערכת והשירות שאנחנו מעניקים לתושבים. הקמנו יחידת שירות אשר עושה חריש עמוק בכל עבודת העירייה, כאשר המטרה היא להעלות את רמת השירות לסטנדרט הגבוה ביותר. אני משוכנע שהמספרים ובתוך כך תחושות התושבים ישתפרו עוד יותר״.
מחזיקת תיק השירות, חברת המועצה, לימור גור, הוסיפה: "מתן שירות איכותי ומקצועי לתושבים הוא בראש מעייני ואנו פועלים לשיפור בכל נקודות הממשק של התושבים עם הרשות. יחידת השירות העירוני עושה רבות על מנת לעמוד בצפייה השירות של הלקוחות - תושבי ראשון לציון, סקר זה מעיד על כך שאנחנו בכיוון הנכון".

צילום: עידן גרוס

יניב אוחנה