מאגר תשובות לשאלות נפוצות

תמונת המודעה של תשובה בקליק
 יש לכם שאלה לעירייה?  כנסו לתשובה בקליק  באתר העירוני  מרבית הסיכויים שמישהו שאל את השאלה לפניכם וכבר קיבל תשובה * עיריית ראשון לציון העלתה שירות חדש לאתר "תשובה בקליק" ואיגדה 500 שאלות

 פלטפורמה חדשה באתר האינטרנט העירוני תאפשר לכם לקבל תשובות מלאות עוד לפני ששאלתן אותן. "תשובה בקליק" מאגדת בתוכה למעלה מ-500 תשובות על מגוון נושאים עירוניים. התשובות נוסחו כתגובה לשאלות שהעירייה נשאלה בעבר ובכל עת מתווספות תשובות חדשות לשאלות חדשות. בין היתר ניתן לקבל תשובות על איכות הסביבה, ארנונה ותשלומים, כל גורמי ההנדסה בעירייה, כל גופי החינוך, מהקדם יסודי ועד העל יסודי, הסעות, שירותים סוציאליים, לימודי העשרה, חינוך מיוחד, מעונות יום, מרכזי קהילה, נגישות, נוער וצעירים, ספורט, קליטת עולים, רווחה, רישוי עסקים, תברואה וכל הנושאים הקשורים כמו ניקיון, אשפה, פסולת, גזם, מיחזור והדברה, תווי חנייה ודוחות חנייה, תרבות הדיור, מוזיאון ואומנות ועוד. התשובות מחולקות על פי נושאים ונמצאות בלשונית "תשובה בקליק" בדף הבית.

פלטפורמה זו מצטרפת לשורת שדרוגים ותוספות באתר האינטרנט העירוני של העירייה, אתר החברה לבטחון שהוסיף פורטל לאגף ביטחון מוסדות חינוך וציבור, שדרג את האפשרויות באתר כך שמעתה תושבי העיר יכולים לצפות בדו"חות החנייה, דו"חות איכות הסביבה ואיכות החיים וכן כל העבירות על חוקי העזר העירוניים וכן המשך הטיפול בדו"ח במידה וקיים. גם בחברה העירונית הקימו לאחרונה אתר חדש שמבנהו הארגוני מציע נושאים על פי תחומי עניין של תושב העיר. לדוגמא: פסטיבלים, ספורט, תערוכות, מוזאונים, מרכזי קהילה, הגיל הרך (כולל צהרונים ומעונות),כותרים , אירועי חגי ישראל, כנס השפה וכו'. בנוסף לאתרי האינטרנט, העירייה שומרת על קשר עם התושב באמצעות אפליקציית KEEPITCITY  ודף הפייסבוק העירוני.

נזכיר כי כל שינויים אלו נעשים במסגרת מדיניות ראש העירייה לשפר את הנגישות והיעילות בשירות לתושב. רק לאחרונה מונתה מיכל סייפר ישראלי לתפקיד מנהלת איכות השירות העירוני שתפקידה להוביל את הנושא בכל המערכות העירונית. רק בשנה האחרונה הוטמעה בעירייה מערכת ניהול חדשה במוקד העירוני המשפרת את יכולת המעקב, הבקרה והשליטה ובכך תאפשר יעילות וצמצום זמני הטיפול בפניות, בנוסף הותקנו מצלמות במעגל סגור בישיבות המועצה, צילומי הוידיאו עולים לאתר האינטרנט העירוני לשירות הציבור. בבניין העירייה שודרגה קבלת הקהל והוספו חמש עמדות שירות, שתי קופות תשלום ועמדת מודיעין. כמו כן הותקנו מסכי טלוויזיה, הוצבו ספות המתנה, כורסאות וכסאות. עמדות מחשוב חדשות שודרגו ולמעשה כל המתחם עבר שיפוץ ושדרוג מקיף.

אתר האינטרנט העירוני מכיל כבר היום מספר פיצ'רים המאפשרים לו להיות נגיש לאוכלוסיות שונות. יחד עם זאת, לאור תקנות נגישות חדשות, יש לעמוד בהנחיות התקן הישראלי לנגישות 5568, רמה AA, ולכן העירייה משקיעה כעת משאבים רבים על מנת להתאים את האתרים העירוניים לדרישות החדשות. העיקרון המנחה הוא שכל בעלי המוגבלויות לסוגיהם: כבדי ראייה, עיוורים, כבדי שמיעה, חירשים, מוגבלים פיזית ומוגבלים קוגנטיבית יוכלו לעשות שימוש אפקטיבי בשירות ובידע המוצע באינטרנט. כאמור, לצורך זה נדרשות התאמות בטכנולוגיה ובתוכן.

 יניב אוחנה, סגן דוברת עיריית ראשון לציון

2 ביוני 2015