שיא בפניות למוקד וירידה בנפח הפשיעה

בשנה האחרונה נרשמה בראשון לציון עלייה בפניות בנושא הקמות רעש וונדליזם בקרב בני נוער *

מנגד- חלה ירידה משמעותית בעבירות אלימות ועבירות רחוב * החברה לביטחון מסכמת שנה ומפרסמת נתונים על השנה החולפת

 

שנת 2013 נרשמה כשנת שיא במספר פניות מוקד הקשורות לחברה לביטחון. מה שככל הנראה מטריד יותר מכל את תושבי העיר הוא נושא החניות שלא כחוק. למעלה מ-13 אלף פניות עסקו בחניית רכב פרטי בניגוד לחוק, בנוסף חלה עלייה משמעותית במספר מקרי החניות שלא כדין במקומות השמורים לנכים. בגזרת העבירות המוגדרות איכות חיים, נרשמה עלייה קלה בין היתר במספר מקרים של נערים המרעישים בגנים ציבוריים ובשעות המנוחה וכן עלייה במטרדי בעלי חיים וצואת כלבים. יש לציין ששני נושאים אלה נמצאים על סדר היום הציבורי של העירייה המשקיעה משאבים רבים על מנת לצמצמם אותם. נזכיר כי לפני מספר חודשים העבירה מועצת העיר החלטה להעלות את גובה הקנס לבעלי כלבים שלא אספו צואתם. ראש העירייה, דב צור, הגדיל לעשות ופנה במכתב לשר הפנים, גדעון סער ולשרת המשפטים, ציפי ליבני, על מנת שאלה יאשרו העלאה של גובה הקנס לאלף שקלים בכל הארץ. תופעת הוונדליזם ממשיכה להעסיק את פקחי החברה לביטחון והמשטרה. בשנה האחרונה נרשמו למעלה מ-3000 אירועי וונדליזם של נערים. רק בחודש האחרון נתפסו במצלמות העירייה שני נערים הגורמים לנזק באלפי שקלים לשני כדי חרס גדולים שהוצבו בהיכל התרבות. אל מול אלה נרשמה ירידה בנפח הפשיעה בעיר וזאת ביחס לשנים הקודמות. בתחום פשיעת עבירות רחוב נרשמה ירידה הדרגתית בחמש השנים האחרונות. נציין כי גם בעבירות האלימות חלה ירידה.

בחברה לביטחון המשיכו השנה לקדם את פרויקט "מבט ראשוני" ופרסו עשרות מצלמות נוספות בשכונות רמת אליהו וקריית ראשון וכן במתחם הרובע וגן בעברית. אזורים אלה מצולמים כעת 24 שעות ביממה. במהלך החודשים האחרונים עסקו בחברה בחידוש תווי חנייה לעשרות אלפי תושבים שתו החנייה שלהם פג בסוף שנת 2013.

אגף הכנסות וגביה בחברה לביטחון משפר את השרות לתושב באמצעות מערכת טפסים אינטרנטית לשימוש התושב בכל שעה ובכל מקום. כך שניתן לצפות, לערער ולעקוב אחר דו"ח שניתן באמצעות ממשק ידידותי ונוח. בנוסף, בהודעות תשלום הקנס שישלחו בדואר בתוך שנה מיום רישום הדו"ח ובהמשך גם בדו"חות שיוצמדו לשמשת הרכב, יכילו קודQR  שיאפשר להיכנס לפרטי הדו"ח ישירות ממכשיר הנייד ולבחון את התמונות שממחישות את פרטי העבירה.

במקביל, חידשה השנה החברה את צי הרכב שלה והצטיידה ב-17 ניידות חדשות מדגם טויטה קורולה המאובזרות בצפירוֹר (צ'קלקה) ומערכות כריזה. בחברה משוכנעים כי צי הניידות הגדול יחסית הוא בהתאם להיקף המשימות של החברה שצמח בשנים האחרונות ומאפשר לפקחי החברה להיות מהראשונים שמגיעים לאירועים.

מנתוני שירות הלקוחות בחברה, עולה כי במהלך שנת 2013 התקבלו 49,885 שיחות טלפון כאשר זמן ההמתנה ממוצע למענה עמד על 28 שניות. בקבלת קהל נרשמו כ-25 אלף תושבים שקיבלו שירות במהלך השנה האחרונה.

מחזיק תיק הביטחון וסגן ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "החברה לביטחון וסדר ציבורי פועלת בכל ימות השנה להבטיח את שגרת החיים בעיר, להעניק לתושבים ביטחון ולשמור על איכות החיים".

מנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני, הוסיף: "גם השנה כמו בכל שנה, הגברנו את היקף הפעילות, הפעלנו ניידת עבירות חנייה חדשה המאובזרת במצלמות, הקמנו יחידת איכות חיים שנותנת מענה להקמות רעש בבתים ובכלל זה קריוקי, פעלנו ביתר שאת נגד פיצוציות שמכרו אלכוהול וסמים בניגוד לחוק והפעלנו את תוכנית 'לילה שקט' שבה פרסנו עשרות פקחים וניידות שישמרו על השקט בחופשות החג והקיץ. מטרתנו הינה להמשיך במגמה זו גם בשנה הבאה ולהביא לשיפור מתמיד במגעים עם הציבור".

כתב: יניב אוחנה, סגן דוברת עיריית ראשון לציון

8 באפריל 2014