גלויות לראש העיר

ערימה של גלויות
 

מאות גלויות הגיעו ללשכת ראש העירייה בעקבות בקשתו מהתושבים לפנות אליו על כל עניין, גם בעילום שם

 בחוברת המידע לתושב, שמפיקה העירייה מידי חודשיים, המופצת יחד עם חשבון הארנונה התקופתי, צורפה לראשונה גלויה מבוילת, שעליה נתבקשו התושבים לכתוב את הבעיות שמטרידות אותם בעיר, גם בעילום שם. מאות מתושבי העיר נענו לקריאה ובימים האחרונים מציפות מאות גלויות את לשכתו של ראש העירייה.

 הרעיון לצרף את הגלויה נבע מאופיו של ראש העירייה, דב צור, שמתעקש לשמוע מהבאים אליו את הבעיות ואף פעם לא מסתפק במחמאות על העשייה. בדרך זו, מציינים בלשכה, חשבנו שנוכל לשמוע מה מטריד את התושבים במינימום מאמץ מבחינתם – רק לכתוב את הבעיה על גבי הגלויה, לגזור ולשלוח – ואנחנו נעשה את השאר.

 בלשכת פניות הציבור, אשר מקבלות את הגלויות ומעבירות את נשוא התלונה לטיפול אנשי המקצוע הרלוונטיים, אומרות הבנות כי הגלויות שילשו את היקף העבודה בלשכה. מנהלת פניות הציבור בלשכת ראש העירייה, שרה סימון: "הגיעו אלינו גלויות על נושאים מוכרים וגם גלויות רבות בנושאים שלא היו מוכרים לנו. בנות הלשכה עמלות במרץ על מיפוי התלונות, העברתן לגורמים המקצועיים בעירייה, ובמקרים שבהם הותיר הפונה את שמו וכתובתו, אנו נחזיר לו תשובה".

סימון מציינת כי ראש העירייה ביקש את ריכוז כל התלונות וכן ביקש לקבל דיווח מפורט מה נעשה בעניינן.

התושבים פנו לראש העיר במגוון רב של בעיות, החל מבקשה להגברת ניקיון באזורי מסוימים, דרך תלונות על אבני שפה שבורות, היעדר תאורה מספקת בשטחים ציבוריים ובעיות של יתושים, דרך בקשות להקמת פארק לכלבים בקרבת ביתם ועד הבעיה המוכרת – פתרונות חנייה.

באחת הגלויות ציינה תושבת ותיקה כי היא מתקשה להגיע במוצאי שבת מביתה שבנאות שקמה למרכז העיר, ומבקשת תגבור של קווי תחבורה ציבורית לשכונה, אחר דיווח כי כלב שקשור באחד החצרות מילל ובוכה כי בעליו אינם מוציאים אותו לטיול. זוג קשישים אחר הלין על כך שאין די בתי מרקחת של קופת חולים מסוימת במערב העיר, ותושב אחד ביקש שהעירייה תקים מסלולי הליכה עם ריפוד גומי. גם ילדים וצעירים פנו לראש העירייה והציגו בקשות – צעיר או צעירה שכתבו בעילום שם הלינו על קוד הלבוש באחד מבתי הספר התיכוניים בעיר.

במקרה מסוים טען תושב כי בסמוך לביתו פועלת תחנת סמים. פקחי החברה לביטחון יחד עם המשטרה פשטו על המקום עוד באותו לילה, אך לא מצאו דבר. היו גם תושבים שבחרו לנצל את הגלויה ולכתוב רק מחמאות.

 בעירייה מדגישים כי כל מה שניתן לעשות במסגרת העירייה ייעשה, אך קיימים נושאים שאינם בתחום סמכותנו ובמקרים אלה נפעל לסייע, כגון מול חברות תחבורה ציבורית ומול קופת חולים מסוימת, ככל שנוכל. כמו כן, מדגישים בעירייה כי המוקד העירוני זמין לקבלת פניות תושבים 24 שעות ביממה וכן ניתן לפנות לראש העיר באמצעות לשכתו ואף להיפגש איתו בכל נושא ועניין.

 כתבה: טליה סומך, דוברת העירייה

21 בנובמבר 2011