בית הספר "ארזים" יבנה מחדש

מבנה בית הספר
  משרד החינוך אישר: נקדם את בנייתו מחדש  של בית הספר "ארזים"

 

במהלך הקיץ, תכננה העירייה להתחיל בעבודות לבניית תוספת כיתות בבית הספר "ארזים",  אלא שאז הגיע האישור המיוחל ממשרד החינוך שמייתר את המעבר הזמני  של התלמידים למבנה הישן בבית ספר "רמז" *

מנהלת בית הספר מתרגשת אך גם מאוכזבת מהעליהום כלפי תלמידי בית הספר

בשבועות האחרונים שאמרו: "אנחנו כאלה נוראיים?"

רגע לפני תחילת עבודות לבניית כיתות נוספות בבית הספר "ארזים", בישר משרד החינוך על כוונתו לתקצב הקמת בית ספר חדש בעלות מוערכת של כ-12 מיליון שקלים. החלטה זו מייתרת למעשה את התוכנית המקורית להוספת קומה בבית הספר ומעברם הזמני של תלמידי בית הספר למבנה הישן בבית הספר "רמז". כזכור, בעקבות הידיעה על המעבר התלוננו הורים רבים מבית הספר "רמז" והתבטאו נגד המהלך שלדבריהם עשוי להפגיש בין תלמידי שני בתי הספר, וזאת למרות הבהרת מינהל החינוך כי במהלך העבודות תהיה הפרדה מוחלטת בין התלמידים.

מנהלת בית הספר ב-14 השנים האחרונות, מרי פלדמן, סיפרה על התחושות המעורבות של שמחה עם קבלת הבשורה לצד האכזבה מהתבטאויות שנשמעו כלפי תלמידיה: "זה היה החלום שלי לבית ספר חדש, ולפעמים חלומות מתגשמים" אמרה והוסיפה "ההחלטה חיזקה את התחושה שאנחנו שונים אך שווים, אנחנו פועלים לחיזוק תחושת הערך העצמי של התלמידים והסיפור הזה העציב את התלמידים. התלמידים אצלנו עוברים תהליך שבסופו הם חוזרים ללמוד בבתי הספר הרגילים, כאשר 98% מהתלמידים שבים ומשתלבים בקהילה. כאשר הם שמעו את ההתבטאויות נגדם הם אמרו 'למה מפחדים מאיתנו כל כך, אנחנו כל כך נוראיים?'. מגיע אלינו ילד נטול כוחות שהסביבה שלו כבר התייאשה ממנו והוא מקבל הזדמנות לעתיד חדש."

בית הספר הממלכתי ניסויי "ארזים" הוקם בשנת 1989, בעשור האחרון הוא קיבל מעמד של מרכז להפצת ידע, שלמעשה פועל לפיתוח מקצועיות של אנשי צוות שעובדים על הפרעות התנהגות רגשי ואורגני. מרכז ההפצה עוסק בהכשרה ובהדרכה של צוותים רב מקצועיים בחינוך המיוחד והרגיל בדגש על שינוי עמדות ותפיסות ובהתמודדות עם תלמידים מאתגרים התנהגותית. "המוטו של בית הספר הוא ש'כל אחד יכול להצליח'" מסבירה פלדמן "אנחנו מקבלים ילדים בתקופה קשה בחייהם שנפלטו ממערכת החינוך הרגילה וחוזרים אליה לאחר שעברו תהליך של שינוי התנהגותי, חברתי רגשי ולימודי."

בבית הספר לומדים כ-110 תלמידים מכיתה א' ועד ט', המגיעים מ-24 יישובים בארץ. התלמידים מגיעים לפרקי זמן של 3-4 שנים שבסופן הם שבים לבית ספר רגיל.

צוות ההוראה מאתר את החוזקות והחולשות של התלמידים ומחזקים את תחושת הערך העצמי באמצעות טיפולים והעשרה שונים כמו קראטה, יוגה, נגרות, טאי צ'י, צילום, למידה באמצעות בע"ח, חקלאות, מוסיקה, אומנות ותקשורת. בית הספר מתגאה גם בפעילות החברתית והקהילתית במהלך השנה, כך למשל התלמידים חנכו את בית הקשישים בנחלת, ולימדו את הדיירים לגלוש באינטרנט, לפתוח פרופיל בפייסבוק, לשלוח מיילים לנכדים ועוד. בנוסף, לפני החגים, אוספים ואורזים התלמידים חבילות למשפחות מעוטות יכולת.

כתב: יניב אוחנה, סגן דוברת עיריית ראשון לציון

3 ביוני 2013