החל מה-30.6: קווי הלילה בראשון לציון חוזרים לפעילות

 

גם השנה יאפשרו קווי הלילה לתושבי ראשון לציון לצאת מדי לילה, לבלות ולשוב הביתה בבטחה, ללא צורך בנהגים תורנים וללא הוצאות על דלק ומוניות ; בכל לילה,  עד השעה 3:30 לפנות בוקר, יפעלו קווי הלילה בעיר לטיילת, למתחם G, לתל אביב ובחזרה

בעקבות ההצלחה בקיץ שעבר, קווי הלילה חוזרים ובגדול. השנה מרחיב משרד התחבורה את שירות האוטובוסים הלילי לכל אזורי הבילוי ברחבי הארץ. בראשל"צ יפעל קו 221 המוכר, הנוסע לטיילת,  וכן קו 273 היוצא מרחובות ונוסע דרך ראשון לציון, עד למתחם G ומשם לאתרי הבילוי המרכזיים בתל אביב. שני קווי הלילה, יופעלו על ידי חברת "אגד", אל מקומות הבילוי ובחזרה הביתה מחצות ועד 03:30 בבוקר, במחיר נסיעה רגילה באוטובוס ובאמצעות כרטיסי הנסיעה הנמצאים בשימוש בשעות היום.

על פי התכנון, בחודשי הקיץ ייסעו קווי הלילה בלילות ראשון עד חמישי ומוצאי שבת, אל מוקדי הבילוי המרכזיים  ובחזרה עד השעה 03:30. בתום החופש הגדול יפעל השירות בכל סוף שבוע, בלילות חמישי ומוצאי שבת.

 ראש עיריית ראשון לציון, דב צור: אני שמח לבשר לכם כי החל מה-30.6 קווי הלילה שלנו שבים לפעול במתכונת קיצית מתוגברת. בזכות קווי הלילה יוכלו כעת צעירי העיר לבלות ולחזור הביתה בבטחה,

מבלי להסתכן בנהיגה בעייפות או בגילופין, וללא הוצאות גדולות על דלק ומוניות.  גם ההורים יכולים כעת לישון בשקט ולדעת שלילדים הסעה בטוחה ממקומות הבילוי אל הבתים וכל זאת במחיר

נסיעה רגילה בתחבורה ציבורית. ראשון לציון מברכת על פרויקט חשוב זה וגאה להיות חלק ממנו. ברצוני להודות למספר גורמים, אשר מנהלים את הפרויקט קווי לילה: משרד התחבורה, הרשות הלאומית

לבטיחות בדרכים, משרד החינוך וחברות התחבורה הציבורית השונות". עוד הסוף צור:"אנו מבינים את חשיבות הפרויקט ולכן יירתמו  מחלקות ומוקדי העירייה להגברת השימוש בקווי הלילה".

 זוהי השנה החמישית שבה משרד התחבורה מפעיל את השירות, לאור ההצלחה הרבה בשנים האחרונות. רק בשנה שעברה נסעו בקווי הלילה למעלה מחצי מיליון נוסעים. בשנות פעילותן של קווי הלילה התברר

כי חלה ירידה משמעותית בשיעור תאונות הדרכים בהן היו מעורבים נהגים צעירים. השנה, כאמור, הוחלט במשרד התחבורה להכפיל את התקציב שהוקדש לפרויקט ולהרחיב את קווי הלילה ל-46 ערים

ברחבי הארץ בהן ייסעו 43 קווים ייעודיים למקומות הבילוי.

 דרור גנון, סגן ראש אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, אשר יזם את הפרויקט:"המטרה העיקרית היא להציל חיים, ונתוני השנים הקודמות הוכיחו שקווי הלילה עושים את העבודה" אומר גנון.

"נוסף על כך, חשוב לזכור שמדובר בשירות ציבורי חשוב שמהווה פיתרון נוח ושווה לכל נפש, גם למי שאין ברשותו רכב". 

 רון מוסקוביץ, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים:"היום כבר ברור לכל שקווי הלילה הם הפתרון המתאים ביותר למאות אלפי צעירי ישראל היוצאים לבלות. המציאות הוכיחה שקווי הלילה

מצילים חיים. מדובר בשירות חיוני המאפשר לצעירים להימנע מנהיגה בשכרות או במצב של עייפות ולשוב הביתה בשלום".

פרטים אודות מסלולי הקווים וזמני הנסיעה באתר: www.kav-layla.co.il

 

 

כתבה: יפעת חמו, סגנית דוברת העירייה

20 ביוני 2011