מהי הפנייה הכי שכיחה למוקד החברה לבטחון?

  למעלה מ-11 אלף פניות תושבים בשנה  על חניות שלא כדין

באיזה חודש התקבל מספר הרב ביותר של פניות למוקד? * כמה תושבים פקדו את קבלת הקהל בשנה האחרונה  *   ומה צפוי לנו בשנה הקרובה  *בכנס סיכום שנה של החברה לביטחון פורסמו נתונים על השנה החולפת

עבור החברה לביטחון בראשון לציון, שנת 2012 זכורה כשנה רוויה בפעילויות ובאירועים, בין היתר הוצבו במהלך השנה מאות מצלמות ברחבי העיר ונחנך מרכז שליטה ובקרה עתידני עם עשרות מסכי ענק, הושק אתר האינטרנט של החברה המאפשר שירותים וביצוע פעולות בלחיצת כפתור, הורחבה היחידה לאיכות הסביבה, הצטרפו מאות תושבים לסיירות ההורים, תוגברו יחידות המתנדבים המסייעים לכוחות המשטרה וסיירי החברה, יצאו לדרך קורסים והכשרות עובדים לחילוץ ברעידות אדמה. אבל נראה שמעל הכל זכור לנו אותו יום בנובמבר האחרון, עת שוגרה רקטה מרצועת עזה ופגעה בבניין מגורים בראשון לציון בעיצומו של מבצע "עמוד ענן", באותו אירוע נעשה לראשונה שימוש בחמ"ל הנייד המצויד במיטב הטכנולוגיה.

מאחורי כל אלה עומדים נתונים אותם הציגה החברה לביטחון בכנס שנתי שקיימה בהיכל התרבות. הנתונים שהציגה החברה מגלים מהן התלונות השכיחות ביותר בכל שכונה, השוואות בין שנים ביחס לפעילות החברה, ובאיזה חודש נרשמו מספר הרב ביותר של פניות תושבים.

מנתוני משטרת ישראל אפשר להתעודד שכן נראה כי בהשוואה לשנת 2011, נרשמה בשנת 2012 ירידה של 7.4% בנפח הפשיעה. גם בעבירות האלימות נרשמה ירידה של כשבעה אחוזים מאשתקד.

בדרך כלל, בחודשי הקיץ מתקבלים הכי הרבה פניות מבכל חודשי השנה, אלא שלאור אירועי "עמוד ענן", דווקא בחודש נובמבר נרשמה כמות הפניות למוקד הגדולה ביותר עם 6,566 פניות. כאשר החודש ה"שקט" ביותר היה חודש פברואר החורפי.

ומהן הפניות השכיחות ביותר? בהפרש ניכר מעל כל השאר, התקבלו לא פחות מ-11,584 תלונות על חניות רכבים בניגוד לחוק, כמחצית ממספר זה, התקבלו 6,651 פניות על נערים המרעישים בגינות ציבוריות. רמב"ם היא השכונה הגדולה ביותר בראשון לציון וככזו התקבלו ממנה מספר הפניות הגבוה ביותר במהלך השנה האחרונה- 11,201 פניות. אחריה שכונת רמז, אברמוביץ וכצנלסון. החברה לביטחון בחנה בנוסף מהן הפניות השכיחות ביותר בכל אחת מהשכונות. כך למשל בשכונת רמב"ם מרבים להתלונן על חניות בניגוד לחוק ולאחר מכן על נערים המרעישים בגינות ציבוריות. ברמז ואברמוביץ מרבים לפנות בנוגע לנערים מרעישים ובכצלנסון על חניות בניגוד לחוק.

מנתוני שירות הלקוחות בחברה, במהלך שנת 2012 התקבלו 47,492 שיחות טלפון כאשר זמן ההמתנה ממוצע למענה עמד על 34 שניות. בקבלת קהל נרשמו כ-35 אלף תושבים שקיבלו שירות במהלך השנה האחרונה.

מחזיק תיק הביטחון במועצת העיר ומ"מ יו"ר דירקטוריון החברה לביטחון, עו"ד סורין גנות: "החברה לביטחון וסדר ציבורי פועלת בכל ימות השנה להבטיח את שגרת החיים בעיר, להעניק לתושבים ביטחון ותחושת ביטחון ולשמור על איכות החיים".

מנכ"ל החברה לביטחון, מוטי נחמני, אמר: "גם השנה כמו בכל שנה, שיפרנו את השירותים שאנו נותנים לתושבים, הן בהקניית שקט בגנים הציבוריים, והן בהקניית בטחון ברחובות העיר, תוך שמירה על הרכוש העירוני ופיקוח מוגבר על העשייה. מטרתנו הינה להמשיך במגמה זו גם בשנה הבאה ולהביא לשיפור מתמיד במגעים עם הציבור".

בחברה לביטחון מתכוונים להמשיך השנה במדיניות מניעת פשיעה ועבריינות כיעד מוביל, כמו כן תתוגבר נוכחות החברה במספר שכונות ובאזורי התעשייה, בקרוב תופעל מערכת חדשה לשליטה ובקרה במוקד העירוני, פעילות יחידת איכות הסביבה תמשיך להתבסס בחברה, שלב ב' בפרויקט "מבט ראשוני" יחל, ויוצבו מאות מצלמות נוספות במוקדים מרכזיים בעיר על מנת להרתיע מגורמים שליליים מביצוע מעשי פשע ואלימות במרחב הציבורי. כמו כן יוקמו יחידות חילוץ ברובעים שבעיר ועוד. נראה אפוא ששנת 2013, תהיה גם היא שנה רבת פעילויות ועשייה, ובתקווה שתהיה זו גם שקטה ובטוחה. 

כתב: יניב אוחנה, סגן דוברת עיריית ראשון לציון

8 באפריל 2013