כמיליון וחצי נוסעים עושים שימוש בתחנת הרכבת בעיר

  כמיליון וחצי נוסעים בשנה עושים  שימוש בתחנות הרכבת בראשון לציון

למרות פער המחירים בין האוטובוס לרכבת, נראה שתושבי העיר מעדיפים לנוע על פני המסילה * תחנת הרכבת החדשה במשה דיין הביאה לצמיחה של יותר מ-60% * תל אביב עדיין ממשיכה להיות היעד העיקרי * בתוך כך ולבקשת ראש העירייה, מרכז חבר המועצה, אייל מושיוב, את הטיפול בנושא התחבורה הציבורית

 כאשר רכבת ישראל פתחה את תחנת הרכבת "משה דיין" בספטמבר 2011, היא העריכה שתהיה צמיחה במספר הנוסעים שיעשו שימוש ברכבת, בעיקר תושבי מערב העיר. אלא שמהנתונים האחרונים נראה שהשפעתה של התחנה הייתה כה גדולה שהיא הביאה לצמיחה של 61% במספר הנוסעים בתוך שלוש שנים בלבד, וזאת למרות ירידה של כ-40% במספר הנוסעים מתחנת הרכבת "ראשונים".  כך שבשנה האחרונה נרשמו 1,456,249 נוסעים שפקדו את תחנות הרכבת בעיר לעומת 906,043 נוסעים בשנת 2009.

עוד עולה מהנתונים כי היעד המרכזי של הנוסעים ממשיך להיות תל אביב, עם 66% מכלל הנסיעות. אגב, רובם יורדים בתחנת רכבת מרכז. כמו כן, החודשים הבולטים ביותר בהן נעשה שימוש ברכבת הם חודשי החורף- דצמבר-ינואר וחודשי הקיץ- יולי אוגוסט.

יש לציין כי הזינוק במספר הנוסעים נרשם על אף פערי המחירים בין מחיר כרטיס אוטובוס לתל אביב העומד על 6.60 ₪ לעומת מחיר כרטיס רכבת לעיר הגדולה העומד על 15 שקלים.

בביקור סמנכ"ל לתכנון כלכלי במשרד התחבורה, צ'רלי סולומון, שהתקיים לפני כארבעה חודשים, העלה ראש העירייה, דב צור, לדיון את הנושא המטריד תושבים ואמר כי אין הגיון בפער המחירים ויש לפעול על מנת לשנותו.

בתוך כך, בעקבות מספר פניות שהתקבלו בעירייה בנושא התחבורה הציבורית, נענה חבר המועצה, אייל מושיוב, לבקשת ראש העירייה ולרכז את הטיפול בנושא. בסוף השבוע האחרון פנה מושיוב לחברת אגד והעלה את טענות התושבים, בין היתר ביקש להגביר את תדירות קו 11 א' שנכון להיום האוטובוס עובר פעם בשעה. בנוסף העלה את טענות תושבי מזרח העיר המלינים על כך שאין תחבורה לאזור הסופרלנד. באשר לנסיעה לאזור המרכז, העלה מושיוב שתי טענות, האחת בדבר הקושי להגיע לתל אביב בשעות הבוקר המוקדמות באמצעות קו 173. מושיוב ביקש לבדוק את האפשרות להוסיף קו ישיר לעיר הגדולה ללא סיבובים רבים בעיר המאריכים את זמן הנסיעה. טענה נוספת הייתה בעניין הנסיעה לרמת גן, מושיוב ביקש להגביר את תדירות קו 164.

 אייל מושיוב: "אחת המטרות של העירייה היא לשפר את מצב התחבורה הציבורית בעיר, למרות שהנושא אינו בתחום אחריותנו. ראש העירייה ביקש ממני לרכז את הנושא על מנת לבחון האם באמצעות פנייה של העירייה נוכל לפתור נושאים שמטרידים את התושבים מול מפעילי התחבורה הציבורית. אני מאמין שנזכה לאוזן קשבת ומה שיכול להיפתר, ייפתר".

כתב: יניב אוחנה, סגן דוברת עיריית ראשון לציון

7 במאי 2013