פרסומת פוגענית בנשים

פרסומת המשווה את האישה לכלי רכב הוסרה לאחר התערבות יועצת ראש העירייה למעמד האישה "פרסומת כזו מעודדת התנהגות מבזה ופוגענית כלפי נשים"

לאחרונה פורסמו שלטי חוצות של חדר הכושר  UP SIDE DOWN בטיילת חוף הים בראשון לציון, בשלט מופיע גבר ולצידו המשפט "הכן את אשתך לקיץ", השלט עורר תגובות נזעמות של נשים רבות בעיר ואף זכה למאות לייקים ושיתופים בפייסבוק. הפרסום הגיע גם לידיעת איריס כגן, יועצת ראש העירייה לקידום מעמד האישה, שעדכנה את ראש העירייה ופעלה להסרת השלט שלדבריה פוגע ומבזה כלפי נשים. השבוע נענה זכיין השלטים והסיר את הפרסומים. "השלט מציג את גוף האישה כאובייקט ויוצר החפצה גסה של דמותה" מסבירה כגן ומוסיפה "המפרסם עושה שימוש בסלוגן מוכר ומשווה את האישה לרכב אשר יש לתקנו, ובכך פוגע בכבודה כאדם. לא זאת בלבד, הפרסומת מייחסת עליונות לגברים על פני בנות זוגן, ואת הנשים כנתונות לשימושם הפרטי. המפרסם אינו טורח לפנות אל האישה על מנת לפתות אותה להשתמש בשירות אותו הוא מציע, אלא פונה ישירות לבן זוגה ומציע לו להחליט עבורה ועל גופה, כדי שזו תתאים לטעמו. בתרבות בה אנו עדיין רחוקים משוויון, אשר בכל יום אנו עדים מצד אחד להתנהגות אלימה או משפילה כלפי נשים, ומצד שני לסוגים שונים של הפרעות אכילה, פרסומת כזו בוודאי חורגת מאוד מהטעם הטוב, ומעודדת התנהגות מבזה ופוגענית כלפי נשים".

כתב: יניב אוחנה, סגן הדוברת 27.9.20123