מסכמים את מבצע "עמוד ענן"

  בעירייה נרשמה עלייה דרמטית בכניסה לאתר העירייה, בפניות למוקד ובפייסבוק

באמצעות אתר האינטרנט, המוקד העירוני ועמוד הפייסבוק סיפקה העירייה מענה כולל בכל שעות היממה לתושבי העיר ועדכנה בכל הדיווחים וההנחיות לציבור; במהלך השבוע של מבצע עמוד ענן במוקד העירוני נענו 18,596 פניות, בפייסבוק העירוני צמח מספר החברים ל-14,766 ובאתר האינטרנט העירוני ביקרו קרוב ל-40,000 מתעניינים בשבוע אחד בלבד; מהעירייה נמסר:הקפדנו לתת מענה כולל ומקיף לתושבי העיר שהתנסו בפעם הראשונה מזה שנים במצב חירום מן הסוג הזה-סיפקנו תשובות, פתרונות ועדכונים כל העת בעזרת כל האמצעים העומדים לרשותנו

בשבוע שעבר נכנסה גם העיר ראשון לציון לטווח הטילים. עיריית ראשון לציון, שמתנסה לראשונה מאז מלחמת המפרץ עם מצב מסוג זה, החלה בהפעלת נוהל החירום.

מנכ"ל החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי, מוטי נחמני, סיכם בישיבת ההנהלה השבועית את פעילות העירייה בשבוע שעבר:"היערכות העירייה במשך כל מבצע עמוד ענן הייתה טובה ולמרות כל ההיערכות הנרחבת שערכנו לקראת מצבים מהסוג הזה, הייתה זו הפעם הראשונה בה חווינו פגיעה של טיל בבניין מגורים. אני יכול לומר שעברנו את המבחן הזה בהצלחה, השתלטנו על המצב והענקנו מענה באופן מהיר וטוב. כמובן, שיכלו להיווצר תרחישים מסובכים יותר שגם אליהם אנו עושים הכול כדי להמשיך ולהיערך, כך שבמידת הצורך, חס וחלילה, נדע לתת מענה יעיל ומהיר".

מחזיק תיק הביטחון במועצת העיר ומ"מ יו"ר דירקטוריון החברה לביטחון, עו"ד סורין גנות:"העירייה, באמצעות החברה לביטחון, אגפיה ומינהליה השונים,  ממשיכה להיערך לחירום ולשם כך אף הכינה תוכנית עבודה חדשה ומיוחדת שתכלול בין היתר את ניקיון המקלטים הציבוריים, נוהל פתיחה מרחוק של מקלטים ציבוריים, הצטיידות מלאה של המקלטים, התקנתו של שילוט המפנה למקלטים הציבוריים ועוד".

גנות ונחמני ביקשו להודות לכל עובדי החברה לביטחון שפעלו ימים כלילות, גם מחוץ לשעות העבודה המוגדרות ועל חשבון זמנם הפרטי, כדי לסייע לתושבי העיר ולעמוד איתם בקשר ישיר ובלתי אמצעי.

גם במוקד העירוני סיכמו השבוע את ימי המבצע. מנהלת המוקד העירוני, ניצה אבירם, סיפרה כי החל מהישמע האזעקה הראשונה, הוצף המוקד בפניות תושבים. למעשה, מאז יום ד' 14/11/2012, נענו 18,596 שיחות, כמעט כפול מהשבוע המקביל לפני. לשם ההשוואה – בטווח הזמן המקביל בשבוע שלפני, התקבלו כ-10,500 שיחות בלבד:"ניסינו לייצר עבור התושבים מוקד מענה לכל צורכיהם ופניותיהם, ניסינו לספק תשובות לכל השאלות ולספק פתרונות לכל הבעיות שצצו במצב החדש".

 בדקות שלאחר הישמע האזעקה הראשונה בראשון לציון,  הוצף המוקד העירוני בפניות של תושבים שביקשו לברר פרטים נוספים ודיווחים על פיצוצים שנשמעו, כך לאורך כל ימות השבוע. במסגרת זאת, ניסו בעירייה להעניק מענה מקיף באמצעות אתר האינטרנט העירוני, המוקד העירוני ועמוד הפייסבוק העירוני ועל פי המספרים, התושבים עשו שימוש נרחב באמצעים אלו לקבלת מענה מעיריית ראשון לציון.

נוסף לגידול בפניות שהתקבלו במוקד העירוני, בעירייה מספרים כי גם במספר הכניסות לאתר האינטרנט העירוני, שעודכן כל העת בכל העדכונים חשובים ובמידע נחוץ לתושבים, חל גידול משמעותי. ראשית, מציינים בעירייה כי  כמחצית מהכניסות לאתר נעשו על ידי מבקרים חדשים באתר, כרבע מהכניסות נעשו ממחשבים בארה"ב והאתר הצליח לפעול באופן שוטף, עמד בפני התקפות הסייבר ולא קרס עקב הכניסות המרובות, בניגוד למספר אתרים ממשלתיים ואתר עיריית תל אביב שנפלו בעקבות התקפות סייבר. בסך הכל בין ה-15.11.12 ועד ל-24.11.12 נכנסו לאתר העירייה קרוב ל-40,000 מתעניינים.

גם בעמוד הפייסבוק העירוני ובזה של ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, העניקה העירייה מענה מקיף, עדכנה בכל העדכונים ועמדה בקשר ישיר עם התושבים. בעירייה מציינים כי מספר החברים בעמוד הפייסבוק העירוני טיפס מ-11,000 בימים שלפני המבצע ל-14,766 בימים שלאחריו. גם עמוד הפייסבוק של ראש העירייה עבד ללא הפסקה בימי החירום בראשון לציון. צור, הקפיד לפנות את הזמן הנדרש כדי לעדכן בעמוד הפייסבוק וכדי לעמוד בקשר ישיר עם התושבים, גם במהלך סוף השבוע, גם בשעות לילה מאוחרות ובשעות בוקר מוקדמות.

 ראש עיריית ראשון לציון, דב צור:"עיריית ראשון לציון, על כל אגפיה ומינהליה, עמדה ערוכה לטפל ולתת מענה ואני מקווה שתושבי העיר הרגישו בזה. גם אני באופן אישי וגם גורמי העירייה השונים, הבנו כי יש צורך במענה מהיר, ישיר ובלתי אמצעי לכל פניות התושבים בעת הזאת ולכן הקפדנו להשקיע זמן למענה בפייסבוק העירוני ובפייסבוק האישי שלי שמטרתם יצירת ערוץ הידברות ישיר, בכל שעות היום. אני אוסיף ואומר כי דף הפייסבוק מהווה עבורנו במה פתוחה לתושבים בה הם יכולים לשאול שאלות, להתעניין בסוגיות העירוניות שעולות על סדר היום, להגיב על פעולות ויוזמות ולהציע הצעות לייעול ולשיפור,כאשר על כל אלה ניתן מענה מהיר ואישי, לאחר התייעצות עם עמי ועם גורמי העירייה המקצועיים.

אחת ממטרות-העל בהקמת העמוד הייתה עידוד שיח ציבורי ענייני, אפקטיבי ופורה באופן יומיומי, ולשמחתי – העמוד מוכיח את האפקטיביות שלו מדי יום.

לאור ההתפתחויות האחרונות, נוכחתי לדעת כי גם בעתות חירום, ערוץ התקשורת הבינאישית שנוסד עם הקמת העמוד, מהווה פלטפורמה חשובה לאין ערוך בהידברות עם התושבים, ובמתן מידע חיוני בזמן אמת.

אני שמח לגלות שגם התושבים חושבים כך ומבטיח להמשיך להקשיב, להגיב, לעדכן ולטפל בכל שאלה, בעיה או בקשה".

  כתבה: יפעת חמו, סגנית דוברת עיריית ראשון לציון

26 בנובמבר 2012