אושרה תכנית העבודה של החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי לשנת 2011

 

שירות איכותי ומהיר יותר בשטח, הצבת מצלמות שליטה ובקרה ברחבי העיר, ייעול מערכי החנייה והגבייה

דירקטוריון החברה העירונית לביטחון וסדר ציבורי אישר את תכנית העבודה שהציג מנכ"ל החברה, מוטי נחמני, לשנת 2011. נחמני הציג את עיקרי תכנית העבודה לפקחי החברה במפגש מיוחד שנערך בשבוע שעבר.

גולת הכותרת של תכנית העבודה היא פיתוח תחומי הניהול והשליטה בחברה על מנת לשפר את השירות לתושב. במסגרת זו, מתכוונים בחברה לשלב מערכות טכנולוגיות מתקדמות, ביניהן, יופעל פיילוט המצלמות "מבט ראשוני" ביולי 2011, תוצב מרכזייה מתקדמת לטיפול בפניות, תופעל מערכת אינטרנטית ושירות און-ליין בכל הקשור לפניות הציבור, הזמנת תווי תושב, יכולת צפייה בתנועת כלי רכב בזמן אמת, קבלת מידע בחירום ועוד.

נחמני ציין כי ליבת העיסוק של החברה היא פעילות הפיקוח והאכיפה, הנעשית באמצעות 8 ניידות הפועלות בעיר 24 שעות ביממה, 2 צוותי נוער, 2 צוותי התערבות ו-2 פקחים אזוריים המוצבים דרך קבע בנקודות חמות. ניידות החברה ועובדי ופקחי החברה פועלים בשיתוף פעולה עם המוקד העירוני 106 ובתיאום מלא עם משטרת ראשל"צ. בנוסף, החברה לוקחת חלק בפרויקט "עיר ללא אלימות" ומקדישה משאבים וכוח אדם בטיפול בעבריינות רחוב לסוגיה. המטרה שלנו, אמר נחמני, היא לשפר את הביצועים שלנו בתחום הליבה, הן ברמת איכות הכשירות והמקצועיות והן בזמני התגובה שלנו לאירועים. נחמני ציין כי בשנת 2011 תחל החברה לפעול על פי אמנת שירות, שתקבע זמני תקן מוגדרים להגעה לקריאת מוקד או לאירוע. בחברה לביטחון מדגישים כי גם בשנת 2011 יושם דגש על מעבר מ"תגובה" ל"מניעה" וקיום פעילות יזומה למניעת אירועים מבעוד מועד.

עוד הוסיף נחמני, כי הפקחים ימקדו פעילות בנושא השמירה על הניקיון בעיר ועל איכות הסביבה, וכי הצוות הקיים יגדל כמעט פי שניים. בתחום החניונים, במהלך השנה הקרובה יהפכו חניוני המכללה וחניון בית העירייה לחניונים אוטומטיים. בתחום הגבייה תוצב מערכת ממוחשבת לניהול תורים ולמתן מענה, וכן תוצב מרכזייה טלפונית חדשה, שתשפר ותייעל את הטיפול בפניות התושבים.

נחמני ציין עוד, כי הפקחים בחברה יעברו הכשרות שישפרו את רמת השירות והמקצועיות של הפקחים בתחומי העיסוק השונים.

 ראש העירייה ויו"ר הדירקטוריון, דב צור, שיבח את העשייה הרבה של החברה לביטחון ואמר, "פעילות החברה לביטחון מעניקה שירות חיוני לשמירה על איכות החיים בעיר ותורמת לביטחון ולתחושת הביטחון בעיר. תכנית העבודה לשנת 2011 מציגה קפיצת מדרגה, בעיקר בתחום הטכנולוגי, אשר תשנה את האופן שבו אנו מנהלים את השליטה והבקרה בעיר, ותאפשר לנו לראות את המתרחש בזמן אמת ולהגיב בהתאם".  צור הדגיש כי שיפור השירות לתושב הוא משימה מרכזית של כל גופי העירייה, ובכלל זה, גם של החברה לביטחון.

חבר המועצה, מחזיק תיק הביטחון ומ"מ יו"ר הדירקטוריון, סורין גנות, שהיה שותף לגיבוש התוכנית, ציין כי תכנית העבודה לשנת 2011 היא מלאכת מחשבת שנעשתה על ידי הנהלת החברה על מנת לתת מענה ליעדי העירייה, ובראשם, צמצום האלימות בעיר, שמירה על הניקיון, שיפור השירות לתושב, ושמירה על הסדר הציבורי והביטחון בעיר. אין לי ספק שהחברה תעמוד ביעדים שהציבה לעצמה ותתרום להעלאת איכות החיים בעיר".

 כתב: עו"ד ינון אדלר, ס.דוברת עיריית ראשון לציון