"שדרת האותיות"- התמונות וההסברים

האות ובית הספר תמונה הסבר על האות

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

 

 האות נבחרה לשמש שער לשדרה. אקולוגיה טומנת בחובה את המונח אויקוס שהוא בית ביוונית. האות מהווה בית לנושא הכללי  ומעוצבת ממגוון רחב של חומרים העומדים על סדר היום האקולוגי וקשורים לאות הנבחרת לדוגמא: ארגזים ישנים, אריזות ועוד...
הילדים היוצרים : שרי משבי, ירין מרום, ליטל קחמז'י, אור חן, מעיין רוקח, הילה דניאל, אלעד גאולה, גיא רומי, איתי פלר, עומר בן מאיר, מאיה גרינבנק, שחר בטיטו, תמר גוזלן. 
מורה מלווה : אודליה אוחנה, אמן מדריך: הדר שנאן.

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

   "בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים...." (בראשית א' פסוק 1). בספר בראשית (ב' ט"ו) : "וַיִּקַּח יְהוָה אֱלֹהִים, אֶת-הָאָדָם; וַיַּנִּחֵהוּ בְגַן-עֵדֶן, לְעָבְדָהּ וּלְשָׁמְרָהּ."
כבר בפסוק זה אנו פוגשים לראשונה את תפיסת העולם לשמור על הקיים. שאיפתנו לשמור על המשאבים בהם בורכנו. המיחזור הוא אחת הדרכים הבולטות לשימוש מושכל במשאבים. את מרבית הזבל אותו אנו מייצרים ניתן למחזר וליצור ממנו יצירה חדשה, מעשה אמנות של ממש! ברגע בו חווה הילד חווית יצירה של משהו חדש, ברגע זה מגיע הניצוץ וההבנה של חשיבות המיחזור. האות פוסלה באמצעות בקבוקי פלסטיק.
אחד המוצרים השכיחים בימינו. העבודה מדגימה שימוש חוזר, של בקבוקי הפלסטיק ליצירת סיפורי הבריאה מתוך עולם הדימויים של הילד.
הילדים היוצרים : מיקה פרנקו, ליאור אליה, טל פלד, רוני זינגר, דן רגנס, תמיר בלנקו, נועם מנור, גיא וזיו פלג הלפרין, עומר לוי, טלי שבשאי, שליו בן הרוש, אלון לוי, בר זילבר.
מורה מלווה: כוכי סולימן, אומן מנחה: נגה שלו.

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

 

גינה – גן קטן, טבע מבויית.
גינות המקשטות את הסביבה הקרובה בה אנו חיים יכולות להיות גם הן אקולוגיות.
גינות מושקעות יכולות לענות על הצורך האסתטי של האדם תוך כדי התחשבות באיכות הסביבה. שימוש בחומרים ממוחזרים, והשקיית הגינה במים משומשים (מי מזגנים ועוד), יהפכו את הגינה לאקולוגית וידידותית לסביבה. בעבודה זו הראנו דוגמא לגינה תלויה אשר מדגישה את החיסכון במים וגם שימוש בחומרים ממוחזרים. הצמחייה בגינה משלבת  פרחים וירק טבעיים וכן מלאכותיים מחומרים קיימים. "בגינה תשב  עם הטבע להתערבב, היא והשושנים."   (דני סנדרסון)
הילדים היוצרים: תהל יוספי, נוי קורן, יובל חג'בי, מעיין מאור, לידור כרמי, אבישג ג'רופי, ליאור מליחי, שיר רם, מעיין סיני, בר גולן, יגדל קשתי, רהב אברהם, שיר שרפי, עדן אדמסו.
מורה מלווה: איילת כתבי אמן מדריך: דניאלה כהן

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

 

דרך ארץ קדמה לתורה, היא אמרה של חז"ל לפיה, אם אין האדם נוהג ב"דרך ארץ" בנימוסים ובהליכות המקובלות בחברה שהוא חי, לא ניתן ללמד אותו תורה ומצוות.
בעבודה סביב האות ד בחרנו להתמקד בסימני הדרך המוכרים והרצויים המתייחסים לאדם ולסביבה בה אנו חיים.
מטרת עיצוב האות להעביר את המסר, כיצד כדאי להתנהג ולפעול על מנת לשמור על הסביבה.
הילדים היוצרים : מאיה, ירדנה, שרית, מעיין, טובה, אליה, איינדיס, אסתר, אביבה, רבקה, ליאור, לירון, נופר,
אביבה.ב, מיטל
מורה מלווה : אסתר עמיר אמן מדריך : עמרי תירוש

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

   בגדים ובדים הם מהחומרים הנגישים המזמנים עבודה בהם שוב ושוב. בעבודתנו הלבשנו את האות ה בשאריות בדים שאספנו בבתי עסק וכן השתמשנו בבגדים ישנים שכל אחד מהילדים הביא מהבית. העבודה מדגישה את השימוש המקורי והסבתו לדבר חדש.
"שירים כמו בגדים צריכים להתאים לגוף, וחרף הזמן החולף הם יכסו בתואם, בנאמנות, ברכות למלא משימתם - מהי משימתם? לגלות ולכסות" מילים: מאיה בז'ארנו.
הילדים היוצרים : שקד ברשטלינג, שקד עזריה, נועה בצלט, נוי פאוזנר, שי גולן, עדן זרקון, דוד סלגורסקי, אורי גם, יובל דמרי, רועי מגור, בר לפידות, יעל זליס, אופיר אלולאי, לירון רוקח, דניאל יעקובי, אוריאל סקופ.
מורה מלווה : עפרה שלומי. אמן מדריך : גל לשם

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

   אורח החיים המודרני יצר סגנון אכילה לא נכונה, שמובילה לחוסר  ויטמינים אשר גופנו זקוק להם. בעבודה סביב הנושא חשבנו על מקורות תזונה בריאים אשר יכולים לספק באופן טבעי חלק מהויטמינים שאנו זקוקים להם.פירות,ירקות וקטניות הם אשר היוואת ההשראה לעבודתנו. הילדים היוצרים : לינוי גואל, נופר גלעד, עמית נגר, סהר חיים, שקד הרמן, זיו יוניק, איתי אייש, קורן משה, רום פז, עמית עצמון, גל ברקאי, לינור גרא.
מורה מלווה : אלינה פוקס, שני יהושע. אמן מדריך: הגר שחר

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

   האות ז נבחרה לעסוק באחד הנושאים הבעייתיים ביותר בתחום איכות  הסביבה - זיהום אויר. המהפכה התעשייתית והתפתחות התחבורה גרמו לסיטואציה הולכת וגוברת של פליטת עשן במרחבי המחיה. ישנו  שימוש בצורת האות להחצנת הבעיה האקולוגית הזו. "ונשמת את ריחו של התלם נשום ורגוע..." (לאה גולדברג מתוך השיר את תלכי בשדה) גולדברג בשירה מבטאת כמיהה לעולם טוב יותר..
הילדים היוצרים : אלעד אמסלם, בן אטלי, עילי בסיל,
מאור אברג'יל, ישראל אינעלם, עוזי אטלי, שירן משה, רותם סיני, מייזל עדן, עדן יהושע, רותם נחמיאס, שירה בלדאי, טלי גלאו, ברוך אדמה, יוסף טגניה, דוד דרבה, התלמידים זהבה מ. , עודד ו..
מורה מלווה : שרונית ועלני.  אמן מדריך : עמרי תירוש, נגה שליו

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

   חוף הים מהווה סביבה אקולוגית חשובה המשמשת בית גידול לבעלי חיים ולצמחייה. רצועת החוף מהווה גם אתר בילוי, מנוחה וספורט . בעבודה בחרנו להדגיש את מראהו המרהיב של חוף הים, ואת הצורך והרצון שלנו בני האדם לשמור על מראה יפה זה ולשמרו לדורות שיגיעו אחרינו. בחרנו להשתמש בחומרים טבעיים כגון חול, צדפים ואבנים.
"...גם הצדפים כמו חופים, כמו הרוח גם הצדפים הם לפעמים געגועים לבית שתמיד אהבנו אשר היה ורק הים שר לבדו שם את שיריו..." (חוף ים  - מתוך השיר חופים של נתן יונתן)
הילדים היוצרים: יערה, זיו, אופיר, קסם, אריאל, יאנה, ליאל, שירן, אורי, עמית, אור, ספיר, אילנה, מיכל, דניאלה, משי , סער, בן יעלי, פלג.
מורה מלווה : אורנה קוז'וקרו. אמן מדריך : מירב סויסה

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

   האם שאלתם את עצמכם מהו טבע?
התשובה על כך די פשוטה – טבע הוא כל מה שנמצא סביבנו ואנחנו בני האדם עוד לא שינינו אותו. בעבודה זו התמקדנו במשאבי הטבע השונים לשם הדגשת הצורך והרצון שלנו בני האדם לשמור על יופיו של הטבע וכן כדי שאנחנו בני האדם נמשיך לינוק ממנו ולשבת בצילו.
מיד לאחר כל בריאה- מציינת התורה "וירא אלוהים...כי טוב". לאחר שנברא עולם, השמיים והארץ, ימים, צמחים, החיות והאדם, הרי ניתנו לנו- לבני אדם כוחות ויצירתיות להשתלט על עולמו לבנות, לקדם ולדעת לשמור.
הילדים היוצרים : בר סגל, לי וונסור, הילה אטיס, אנה פבלוב, אנסטסיה טרנובסקי, לירון גלזר, בר אלי, מתן בכר, ניצן איזמן, ענבל יונדלר, דוד סרנג'נקו, עדי צורדקר, יעל קוזוחוב ,יובל חורש, עמית חזן, מימון לירן.
מורה מלווה : טובה פסח. אמן מדריך: מירב סויסא

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

   האות י נבחרה לייצג את קולם של הילדים. הקבוצה עיצבה ילד מחומרים ממוחזרים אשר מניף את האות י. האות י בפסל, מייצגת את השאיפה והכיוון לעולם בו רוצים הילדים לחיות. כדור ירוק ואנושי, בו התחשבות, סובלנות ורגישות בין אדם לאדם ובין אדם לסביבה, הם מפתחות התנהגותיים. " אנשים זרים שאני בכלל לא מכיר ממקומות אחרים וגם פה  
מהעיר הייתי רוצה שידעו כולם שיש ילד אחד בעולם.  והילד הזה הוא אני." (יהודה אטלס).
הילדים היוצרים : אור מג'ר, טל גומן, אדר לסרי, ציפייה נחמני, טל אדות,
שירין עמרני, שירן הררי, טליה חלבי, אתל קריאף, יובל חזן, חן צדקה, מור משיח, איילה ציפין, חיה אביכזר, שני גרגו.
מורה מלווה : כוכבה חדד. אמן מדריך : הדר שנאן

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

   האות נבחרה להפוך ולהיות מתקן המחזיק את כדור הארץ. כאשר העיסוק באקולוגיה מביא לחשיבה סביבתית ולאחריות חברתית. על האות עצמה מוטבעות כפות ידיי היוצרים כמו  חתימה והצהרה אישית על לקיחת אחריות כלפי הסביבה.
הילדים היוצרים :עידו רודריג, דנה בקס, תומר הררי, עדן מימון, אלי מלכין, ספיר מימון, דניאל צכמייסטר, ים בר, גל קליינר, שיר שטיין, עמית אורן, עמית קדיסון, ליאב יהנה, אורי דמארי,דביר מלחין, נעה ב. , נופר א., נוי ק., דביר ל., אראל משעניה.
מורה מלווה : דליה ישראל. אמן מדריך : נועה צחורי

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

   האות באה לאפשר לצופה להחשף לנקודות מרכזיות בנושא האקולוגיה, מתוך תפיסה שמודעות  אשר מתפתחת בלמידה היא אבן פינה בתחילתו של הפיתרון. בית ספר חביב הוא הבית ספר העברי הראשון וטבעי כי ההתייחסות לנושא הידע יבוא מתוכו. האות רוצפה מחברות וקלסרים, עליהן פיסות מידע מרכזיות בנושא, תוך התייחסות לצורתה הגאומטרית.
הילדים היוצרים : מיכל זבורסקי, עמית רטשטיין, איגור סיקיאטי, רון לידובסקי, דנה מינקוב, מריה כץ, ויטלי דמחה, אשר קטלה, איילת ארצי, סתיו מכבוש, בר אלול, יובל דוד, ולרי בורד, דניאל נגורנוב, ודים קופסטם.
מורות מלוות : איריס הלפרין פלג, ליאורה ברקוביץ, אהרוני חיה ושמואל פזית. אמן מדריך: הדר שנאן

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

 

 מיחזור הוא תהליך שבו מפרקים פסולת ומחזירים אותה למצב של חומר גלם אשר ישמש ליצירת מוצרים חדשים. העבודה סביב נושא המיחזור זימנה שיח רחב על הבעיות האקולוגיות וכן על דרכי ההתמודדות איתן. עיצוב האות מ משקף את הנושאים שהועלו בדיון המשותף במפגש הבית ספרי המקדים לעבודת היצירה עצמה.
סמל המיחזור אותו הכינו הילדים משולב ברשת אשר מכילה מוצרים מגוונים שניתנים למיחזור.
ילדים יוצרים : נעה, עמית, נאור, עידו, שיראל, שיר, דודי, שי, טל, ליה, מיה, עומר, טל ש., שיר שמחה.
 מורה מלווה : עליזה תומר חן. אמן מדריך: רעי רביב

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

   בחרנו להשתמש בניילון, החומר שמייצג איום כה גדול וגורם לכל כך הרבה נזקים לחי ולצומח. בעבודה נתמקד דווקא בחומר בעייתי זה וניצור ממנו שטיח של פרחים ססגוניים צבעוניים, המשקפים את השונות והרבגוניות של כל אחד מחברי הקבוצה שעבדה סביב נושא זה. העבודה נעשתה במטרה לעלות את המודעות לכמות שקיות הניילון בהן אנו משתמשים ביום יום ולגרום למתבונן לצמצם את צריכתן.
הילדים היוצרים : ליטל, קסם, ויקי, הראל, עמית, זיו,
נועם, ליגל, נטע, ליאור א., שחר, מרום, אופק, יובל, עידן, ליאור ט., נוי.
מורה מלווה : תמרה דולגין. אמן מדריך : אסתר אילת

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

 

סביבון ענק מחומרים ממוחזרים – בשל הקרבה לחג החנוכה רצינו להראות כי בבתי ספר רבים נערכים לקראת החג ע"י הכנת חנוכיות וסביבונים מחומרים ממוחזרים.
האות מצופה בחומרים ומשלבת סביבונים מעשה ידם של ילדי הקבוצה.
הילדים היוצרים : יובל, דנה, נטע, הראל, שי, עידו, דניאל, אפריל, עמית, הילה, בר, אדר, נדב, ענבר, מאיה.
מורה מלווה : קרן גרון. אמן מדריך: נועה צחורי 

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

   העצים ליוו את האדם מראשיתו, במגוון רחב של שימושים ותועלתם גדולה מאוד.
שימושים עיקריים של העצים: מקור לפירות מאכל, שוברי רוח, נוי, חומרי גלם כגון עץ ונייר ועוד.. העבודה סביב נושא העץ, מגלמת בתוכה את ההתייחסות לעץ כצמח והן כדומם.
ישנו כאן ניסיון לשמור על השניים במשוואה מאוזנת. לא היינו רוצים לוותר על חומרי הגלם בהם אנו משתמשים,אולם רצוי וכדאי להשכיל ולהשתמש בהם בתבונה וללא בזבוז מיותר.
בעבודתנו יצרנו קולאז' של חתיכות עץ,ענפים ועלים אשר יוצרים כאן דו שיח של חומר
בשלביו השונים – מהצומח לדומם."כי האדם עץ השדה.  כמו האדם גם העץ צומח"   (נתן זך)
הילדים היוצרים : יניב שם טוב, שיר קטלן, מישל גינצבורג, ספיר אלבאום, רוני הוברמן, רז מלישנסקי, רחל יעקובי, נתי לויצקי, שיר להב, נופר ברגר, ניקול גורודצקי, איציק אוחנה, יואב מלמד, דניאל קליצנצקו, יוסף חיים פרץ.
מורה מלווה : שרה זיו טל. אמן מדריך : עמרי תירוש

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

 

 העבודה באה לעורר מודעות לאחד הנושאים המרכזיים באיכות הסביבה – פלסטיק. האות בנויה ממגוון מוצרים המקיפים אותנו ומייצרת השתקפות של הרבדים הרבים בהם הפלסטיק מצוי בחיינו. פלסטיק אינו מתכלה - מה הפתרון? למחזר, להפחית, להשתמש שוב...
הילדים היוצרים : קארין סורצינסקי, עומר לגזיאל, עמית בן בוכר, מורי איילה, רחמני הדר, אדיר דיין, יובל אלעזר, שחר דורון, מור שוורץ, מאי רפאל, שני שמש, רוני נקש.
מורה מלווה : רחל בדני. אמן מדריך: אבנר בלחסן

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

 

העבודה סביב נושא הצרכנות, או יותר נכון סביב צמצום צריכת מוצרים, באה להדגיש את הרצון שלנו להמנע מצריכת מוצרים מיותרים.
השימוש החוזר במוצרים והעדפה של תיקון מוצרים, על פני השלכתם וקניית  חדשים במקומם.העבודה משקפת בעצם את המצב הרצוי, על פני המצב המצוי.
הילדים היוצרים : ליהיא, מאיה, עדן, עמית, אורן, איתי, אלמוג, תומר, גל, עדן ש., דורין.
מורה מלווה: מזל ביסמוט. אמן מדריך : הגר שחר 

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

   קרטון - ישנו שימוש באחד מהחומרים הבסיסיים ביותר בימנו - הקרטון. העבודה מדגימה שימוש ומיחזור של הקרטון ליצירה מחודשת. האות עוצבה לידי דימוי של בית. קופסאות הקרטון מייצרות את חללי הבית ומייצגות אותן  באמצעות הפתחים - דלת חלון. מבעדם ניתן להציץ למחוזות קסומים  מהם מגיע הקרטון - העץ . העולם הירוק. כמו שאיפה כמוסה לחזון של העולם היפה בו רוצים הילדים לחיות.
הילדים היוצרים: יפית אטנאו, עמית ששון, נוי יעיל,אליאור אטלס, בת אל פשהי, לוי שיראל, לירז ענף, שובל אטלס, ארז חמילבסקי, יניב מלקם, יונתן אילן, ים חרוש, עידן מליחי, איתי קרסו, אופק שרעבי, מיכאל , מורן , מוריה.
מורה מלווה: עדינה כהן. אמן מדריך: אבנר בלחסן

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

 

העבודה מייצרת חיבור בין נושא הרוח - במימד האקולוגי, ניצול אנרגיה טבעית, וסביבת מחיה - ראשון לציון. הילדים חוזים איך הם רוצים את עתידם בעיר בה הם חיים. יתרונה של הרוח כמקור אנרגיה ברור - זוהי אנרגיה נקייה, כלומר לא מזהמת את הסביבה. העתיד ע"פ הקבוצה - עיר ירוקה שבה שורה רוחם של הילדים.
"כי רוח האדם יכולה לעוף,
 רוח האדם יכולה לגוף
 ואת כל שדי הלב,
 את כל שדי הכאב
 יכולה לגרש..."       (אהוד מנור)
הילדים היוצרים : נדב הרשפלד, מתן אוורבוב, רותם דבש, שקד צרפתי, נדב גולדברג, גל אורן, לירוי כרכוכלי, נועם מזרחי, אור בדש, עילי יעקב, אלעד פתיחה, נוי ברוך, דנה סרור, יינון חלפון, ישי שפירא, דור בונד שפיגל , דור ג, ים בנד.
מורה מלווה : סיגל בן עזרא. אמן מדריך: אסתר אילתי 

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

   העבודה על האות, מבטאת את הצורך בהפחתת הצריכה של חומרים שונים, תוך כדי מתן פיתרון ע"י הסבתם לשימושים אחרים בשימוש חוזר.
בפרוייקט בחרנו לעבוד עם צמיגים, שהיוו בעבר מטרד אקולוגי חמור וכיום משמשים חומר גלם למוצרים שונים, ביניהם משטחים לגני שעשועים...
הילדים היוצרים : רועי, אופק, עומר, מירי, רוני,לין, מיכל, פז, יולי, טליה, אפיק, דיאנה, אילונה, נועה.
מורה מלווה : סמדר ביז'אווי. אמן מדריך : רעי רביב 

 

לבחירת האות לחץ כאן

 

   העבודה סביב האות ת זימנה שיחה מעמיקה עם הילדים לגבי פיתרונות אפשריים לשם הפחתת זיהום האויר.
בדיון הועלו פתרונות כגון - אופניים, תחבורה ציבורית, הליכה רגלית ורכבת.
כל ילד לוקח על עצמו עיצוב של קרון ברכבת האקולוגית שלנו תוך כדי מתן ביטוי אישי, עצמי לכל ילד ובמקביל גם חיבור לרכבת אקולוגית משותפת אחת.
הילדים היוצרים : גל בוקינד, טום חזן, אליזבת מישייב, אליאור אסיאג, אביגיל קורמן, נעה קורן, הדר קונס, עדי מילא, רועי קופיטו, קרין בזקו, עוז לוי.
מורה מלווה : עינת אטיאס. אמן מדריך : גל לשם