הפעל נגישות לקוראי מסךנגישותדלג לתוכן מרכזי
 

קבלת אישור לטאבו לעסקים

​​​​​​​​​​​​קבלת אישור לטאבו לעסקים​​​​​​​אישור לטאבו ​לעסקים
​לקבלת אישור המעיד על פירעון כל החובות לעירייה המיועד ללשכת רשם המקרקעין (טאבו),
​​​​​​יש צורך להגיע לעירייה למחלקת טאבו עסקים​ בצירוף מסמכים נדרשים.​

מסמכים נד​​רשים​​

  • תעודת זהות/ תעודת התאגדות של המוכר​
  • ייפוי כוח חתום מאת בעל הנכס ו/או עו"ד, אם המבקש משמש מיופה כוח​​
  • העתק חוזה מכירה/ חוזה רכישה​ חתום ומאושר
  • ​​הסכם שיתוף (אם קיים)​
  • העתק נסח רישום עדכני מהטאבו​ של בעל הנכס
  • הודעה על מועד מסירת החזקה בנכס
  • תשריט הנכס
  • תשריט בית משותף בדיסק (כאשר קיימים תתי חלקות בנכס)​​​
  • קריאת מד מים בנכס, עדכנית ליום העזיבה
  • דיווח על כתובת חדשה של המוכר
  • פרטי הרוכשים: שם, ת.ז/ח.פ., כתובת ומספר​ טלפון
  • אישור לצורך משכנתא - נסח טאבו עדכני ותשריט בית משותף, כאשר קיימים תתי חלקות בנכס. במידת הצורך, התהליך כולל מדידה של הנכס

​​​​​פעילות העירייה לאחר קבלת ה​מסמכים הנדרשים

  • ​הבקשה תיבחן ותבוצע בדיקת חשבונות המבקש בעירייה. 
  • העירייה תעביר טופס הכנת תעודה לרשם המקרקעין כולל פנייה לבדיקה ולאישור של תכנון ובנייה, ביצוע מדידות, ​היטל השבחה, ואגרות והיטלי פיתוח
    לתשומת לבכם, לעיתים הבדיקה אורכת זמן ממושך, לכן תקבלו עדכון על מועד סיום בדיקות אלו ואם חלים תשלומים נוספים בגין הנכס.
  • לאחר קבלת המידע בדבר תשלומים נוספים החלים על הנכס (אם קיימים), מידע נוסף על מהות החובות יוצגו באגפי העירייה המתאימים.
  • קבלת האישור המיועד ללשכת רשם המקרקעין (טאבו), מותנית בסילוק כל חובות בעל הנכס לעירייה וכן בתשלום אגרה.
    תשלום החובות יבוצע בהעברה בנקאית, בכרטיס אשראי (עד  50,000 ₪), במזומן (עד 5,000 ₪) או בשיק מזומן (תידרש המתנה של 4 ימי עסקים לאישור פירעון השיק).

לבירור מידע ובדיקת סטטוס ​הטיפול בבקשות - ניתן לפנות למוקד המידע והגביה טלפונית או לשלוח דואר אלקטרוני לכתובת tabu@rishonlezion.muni.il​   
בציון הפרטים: מספר הזהות של משלם הארנונה, גוש, חלקה, כתובת הנכס ומספר הנכס. בנוסף, לציין פרטי יצירת קשר להחזרת תשובה​​.​

כותרתמנהלטלפוןדואלכתובתטלפונים נוספיםיצירת קשרtrue

כותרתמנהלטלפוןדואלכתובתשעות מענה טלפונייצירת קשרtrue